Jump to content

180 gr Scirocco II i 3006


Rino Hals

Recommended Posts

Jeg gjorde ett kjappt søk på overstående men kunne ikke finne noe særlig nyttig.

 

Har kjøpt inn en eske med 180 gr Scirocco i dag med tanke på å sette sammen noen jaktpatroner til sønnens Ruger Express.

 

Har noen noe erfaring og evt fornuftige ladninger?

 

Jeg har lite erfaring med kula fra før. Er den særlig stivere enn for eksempel Nosler i samme vekt??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg ladet med denne kula i nevnte kaliber til en kamerat.

Brukte da Norma 204 krutt, ladet til ca 800 ms

Han har skutt noen elger og er veldig godt fornøyd. Både med tanke på kjøttødeleggelser og gjennomtregning, hva som skjer om man lader den helt til maks skal ikke jeg uttale meg om.

Presisjon var heller ikke noe å si på :-)

Har i ettertid ladet med 165 grs Scirocco II til hans 308 win, men den har han ikke skutt noe vilt med så langt

 

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Noen som har høstet (passer godt den :lol: ) erfaringer med Scirocco ll i dyrekropper i aktuellt kaliber siden tråden stoppet?

 

Vurdrer å prøve 165gr Scirocco ll. Ganske enkelt for å prøve noe annet en 13g Mega, og for å få følelsen av noe mindre krum kulebane. 95% blir sendt avsted mot hjort på Vestlandet. En og annen elg håper vi også på.

Prisen frister litt i forhold til A-frame.

Takk for evt. erfaringer

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...