Jump to content

Uberti 1873 base pin slitasje.


magnumforce

Recommended Posts

Skulle pusse ubertien I dag men fikk ikke ut base pinnen. Måtte banke den ut fra hullet bak hanen. Når jeg fikk den ut så jeg at de var grader på den ovale delen av base pinen. Akkurat som at base pinen har brøvd å banke seg utover.

20160101_182747_zpswqswqevf.jpg

 

Har to like uberti er I 45lc. Helt siden de var nye har jeg syntes at base pinen har beveget seg 2mm inn og ut på begge.

 

Er dette en vanlig feil på ubertiene? Måtte file ned gradene på pinnen får å få den inn igjen. Må man skaffe ny pinne, får man tak i noe sterkere?

 

Takker for alle svar.

Link to comment
Share on other sites

Det virker av en eller annen grund, som om basepinnen din er litt for lang. Det kan føre til at den kommer i kontakt med hammeren, og dermed blir skjøvet frem, og får grader mot stopp-pinnen.

Har du sett grader på den ?

 

Å bytte til hardere base pin kan bli vanskelig, jeg vet ikke om noen som produserer det. Det er heller ikke sikkert at der er så lurt. Det er jo best at det er delen som er billig, og lett å bytte som går i stykker....

 

Jeg ville startet med å sørge for at pinnen ikke er i berøring med hammeren i fremre stilling

Link to comment
Share on other sites

Pinnen og hammeren har ikke noe merker som tilsier at de har hvert i kontakt med hverandre. Jeg stusser litt på det med at der er så mye slakk at i pinnen, virker som at den låse pinnen som låser base pinnen er ganske romslig?

 

Er det flere som har denne slakke på ubertiene som sliter med at base pinnen får gader under skyting?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...