Jump to content

Dovrefjell Moskus; Verd pengene?


Palinder

Recommended Posts

Magasinet har fremdeles noen eksemplarer av denne liggende. De selger enten jakka for 1000kr og buksa for.. 700kr tror jeg, men den får du på kjøpet hvis du kjøper jakka..

 

Hele dressen for 1000kr altså. Ikke avskrekkende det.

 

Betjeningen påstår den er 100% vanntett og at den puster "litt dårligere enn gore-tex"

 

Dressen passer perfekt til min kropp, er lett og relativt lydløs, og jeg vurdere derfor å gå til innkjøp av den. Ser ut til å ha bra detaljer i form av høyt liv, knapper til bukseseler, fine lommer, avtagbar hette. Eneste minus jeg kunne finne var at den manglet jaktradiolomme, men den har en lomme i knappeklaffen over glidelåsen, altså "utvendig innerlomme" som burde kunne fungere utmerket i så måte.

 

 

HEr på forumet verserer det en ganske lang rekke tråder om jaktdresser, men jeg har til dags dato aldri sett noen nevne denne dressen..

Dovrefjell Jeger'n nevnes ofte. Folk har visst stort sett gode erfaringer med denne. Den koster i utgangspunktet 300kr mer enn Moskusdressen, men nå er altså Moskus på salg.

 

Har noen prøvd denne dressen? Vet noen hva som skiller den og Jeger'n utenom pris?

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen:

Du verden,, jeg ble paff når jeg leste rubriken. trudde det var jakt på moskus som var blitt tillatt.. :oops: hade vært noe det gitt!

 

Hva jeg synes om di klean der?,, jo di er heilt sikkert finfine di. Ok priser synes jeg absolutt!

:mrgreen:

 

Kunne kanskje misforstås med en dose ønsketenkning ja. Men du må nok fremdeles til Grønnland for å felle slike dessverre.

 

Unnskyld at jeg skuffet deg.

 

P

Link to comment
Share on other sites

 

Betjeningen påstår den er 100% vanntett og at den puster "litt dårligere enn gore-tex"

 

Eneste som er 100% vanntett er gode gamle "oljehyra" den også puster litt dårligere enn Gore-Tex :wink:

Har et par Harkila dresser, det er GT men er de vanntett? NEI...

Link to comment
Share on other sites

 

Betjeningen påstår den er 100% vanntett og at den puster "litt dårligere enn gore-tex"

 

Eneste som er 100% vanntett er gode gamle "oljehyra" den også puster litt dårligere enn Gore-Tex :wink:

Har et par Harkila dresser, det er GT men er de vanntett? NEI...

 

Ja, jeg er selvfølgelig klar over at det ikke er snakk om tørrdraktegenskaper. Har klær med gore-tex selv, og vet at prøver du hardt nok, så blir du våt til slutt. Når det er sagt skal det ganske mye til for å bli våt med en god membran så lenge du sitter i ro. Jeg lever altså ikke i den villfarelse at jeg kjøper en regnjakke, men regner likevel med at den holder meg tørr ganske lenge når de sier det på den måten. (altså "100% vanntett")

 

Etterspør ikke en diskusjon om hvorvidt membran generelt sett er tett eller ikke, men erfaringer om akkurat denne dressen. Kanskje noen har erfart at den faktisk ikke er tett... DET ville være interessant.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...