Jump to content

Julegaven -15


Barth

Recommended Posts

Fikk hentemelding fra posten i dag. Brownells, Barnes, pakke 50 stk 160 grs TTSX cal.323. Da har jeg et helt år på og finne rette ladning før neste års jakt. Noe upløyd mark, patronen er ifl. våpenkortet 8x63, eller for innviede: 8mm-06. Har brukt denne med flott resultat et par år, med 250 grs woodie. Så kommer nye og moderne tanker inn i hodet, villha tarmen sliter i meg, og når det dukket opp Barnes i rett vekt (smådyr(rev-rådyr) - hjort) så ble det bare sånn. Ikke mye data og hente på nett og i bøker, Disponibelt krutt er N 140 - 150 - 160 + N15. Så kommer det automatiske : Tips og råd - kommentar fra kammer-ater. Kan være mye og hente her, må vel være flere som har erfaring fra "the poor mans magnum".

Link to comment
Share on other sites

Takk Deerkiller. Rimer bra med det jeg har funnet ut, løpet er et org. 7.92 på 58cm. Kjører 150 grs Sierra Pro Hunter (utgått, veldig vanskelig å få tak i) 55.0 grs N 150, col 80,5. Gir ca. Vo 875.

Og Woodie sin 250 grs RN - 56grs N160. col 84.5, Vo ca 700.

Har sett på Brenneke sin side, kjører hardt synes jeg, i 8x64s. Kule TOG - 220 grs, N160 - 58.5 grs col 83.5.

Får vel kjøre litt tesing utover våren. Ingen som jakter med denne flotte villkatten ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...