Jump to content

reminton 597


jokernord

Recommended Posts

Hei har et lite men svært så irriterende problem med min remington 597. det hender ganske ofte at den ikke klarer å kaste ut tomhylsen fort nok, og jeg får forkiling :twisted: . må jeg skifte rekylfjær eller holder det med å kutte den som står i?? eller er det andre ting som kan forårsake dette problemet.... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er at halvautoer i 22lr ofte kun veksler forholdsvis kraftig ammon tilfredsstillende - spesielt amerikanske våpen. Du kan godt redusere fjærkraften ved å korte ned rekylfjæren(e), men jeg ville skaffet meg et nytt sett først dersom du skal gjøre det selv - for sikkerhets skyld. Husk bare at uansett hvaslags ammunisjon du tilpasser våpenet for blir et kompromiss dersom du varierer kosten mellom mild og kraftig. Er våpenet tunet hovedsaklig for mild kost, vil dette påvirke hvordan det håndterer kraftig kost. Eksempelvis kan det hende at sluttstykket åpner for tidlig slik at hylsene får ryggsekk (bul helt bakerst ved randen - eller rumpetaske, om du vil), og at sluttstykket trenger buffer bak for å kunne ta opp kraften generert av høyere hastighet i rekylbevegelsen (større bevegelsesenergi, rett og slett).

 

Jeg går ut fra at du skal skyte subsonisk, og allerede har bestemt deg for ammunisjonstype (jeg setter en femmer på at det er CCI Std. ;-) ). Det skulle gå helt greit å gjøre dette - men ta det i små steg - ikke klipp av mer enn en tørn av gangen - så gjør du ihvertfall ingen feil, selv om det tar litt tid å komme i mål. Når du akkurat kommer i mål, og den veksler et fullt magasin uten problemer, sjekker du hylsene. Har de ingen buler, klipper du av ytterligere én tørn.

 

Lykke til, og Godt Nytt År!

Link to comment
Share on other sites

Har selv en 597. med samme problemet. har skutt +3000 skudd med denne.

Dette skjer ikke i alle serier. (lader med 5 skudd i magasinet), men det kommer både med subsonic og annen ammo.

 

Dette er et velkjent problem. på rimfirecentral.com har mange brukere gode erfaringer med å skifte ekstrator. http://www.rimfirecentral.com/forums/sh ... hp?t=95647.

Har ikke installert denne selv, men planlegger å bestille i nær framtid

 

 

Litt puss og polering av ujevne flater hjelper på repeteringen. se etter "toxicsport" sine innlegg på rimfirecentral.

597 er heller ikke glad i olje i mekanismen... Bruker selv bare olje på hammeren

 

Forøvrig artig å skyte med, angrer ikke på kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...