Jump to content

Graf hylser


358 Win

Recommended Posts

Har brukt Graf-hylser i en kort periode i 6,5x55. Til å begynne med var jeg meget fornøyd, da de hadde tilnærmet samme vekt/volum som Normahylsene mine, og ga flotte, presise patroner med samme hastighet som normahylser (med samme ladning). Problemet var bare at de sprakk nesten uten unntak etter fire-fem omladninger (halspresset de fire første omladningene). Husker ikke i farten hvor de er produsert, men jeg undrer meg på om de ikke er ex-jugoslaviske eller noe i den retningen...

 

Min konklusjon ble at de ikke var så rimelige allikevel. Normahylser tåler ca. dobbelt så mange omladninger etter mine erfaringer. Har mye bedre erfaring med remingtonhylser, om man først skal spare penger på messingen.

 

Eneste jeg personlig ville brukt Graf-hylser til, var om jeg skulle bedrive en type skyting hvor jeg ikke fant igjen hylsene etter avfyring. Eller dersom du er av typen som bare halspresser hylsene tre-fire ganger for så å kaste dem :wink:. (denne typen hjemmelader er referert til i ladeboken, men jeg har tilgode å møte noen...)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...