Jump to content

Utstillingsbånd


HyprJinta

Recommended Posts

For moroskyld har jeg meldt på Keira på utstilling igjen.

 

Har prøvd litt forskjellige utstillingsbånd, men ikke blitt helt tilfreds. Har hatt nylon (standard - billig) og tilsvarende modell i lær. Førstnevnte sklir som bare det. Sistnevnte får jeg ikke helt tak på - glir i hånda...

Sett flere bruker ustillingsbånd av lenke/minikjetting (hehe, litt tøft ord ;-) )

Sett litt på div. nettbutikker, men ser ikke helt hva som er funksjonibelt og hva som funker best...

Bør lenken være halvstrup eller helstrup?

Bør selve båndet være fast til lengen, eller en løsning med krok("vanlig" bånd) ?

 

Og, er de med lenke bedre? Vil de ligge der de skal? Dette de fort ned hvis det er helstrup?

Link to comment
Share on other sites

Hadde gjort som jeg gjør med beagle på den hunden der, altså relativt sett tynn lenke og helstrup.

 

Og dette med at det glir ned er sjelden noe problem. Og dersom det gjør det, så stopp bare opp og rett på det. Det eneste det viser dommeren er at du som handler er bevisst på hva du holder på med og vil vise frem hunden din best mulig - altså utelukkende positivt.

Link to comment
Share on other sites

Litt o.t. kanskje, men jeg ville tatt en tur på en relevant utstilling først og sett på hva som var vanlig, kjøpte nemlig utstillingsbånd på XXL til Elgar før første utstilling og når vi kom i ringen, omgitt av bikkjer holdt med skipstau, gamle slepestropper, kjetting og rullebånd (I shit you not) hadde jeg en sterk følelse av at folk så på meg som om jeg var Jan Thomas og Elgar bikkja til Paris Hilton.. :)

 

Tron

Link to comment
Share on other sites

Det fineste er om du kan bruke et bånd som ikke tar fokus vekk fra hunden. For din hund vil et lyst tynt bånd med halvstrup være ok.

 

Et slikt som dette kanskje?

 

A%2010%20juni%202008%20067.jpg

 

Jeg har samme typen selv bare i sort siden Amigo er mørk i pelsen.

 

Ser du har knytta båndene på lina; husk at enkelte dommere misliker at man flagger resultatene sine på den måten når man skal videre i bedømmelsen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har litt problemer med å få ordentlig tak på sånne nylon-liner.

Lærbåndet jeg har, utstillingsbåndet, er i naturlær, og det ser ganske så bra ut :)

 

Bildet ble tatt bare for å skryte litt - forøvrig bare leiebånd - men jinta måtte jo få med seg sløyfene på bildet - bare se på gliset ;-) Hihi...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...