Jump to content

Hvordan finner man gode duetrekk?


Chr1276

Recommended Posts

Er skikkelig i duejakt modus om dagen. Fortsatt ganske fersk så må fiske litt etter tips slik at jeg kan få litt bedre uttelling på duejakta mi. Så langt 6 i posen, herlig følelse :D

 

Jakter i Nannestad området og har prøvd litt forskjellige plasser uten den helt store suksessen ifht. å finne aktive duetrekk som går jevnt over der jeg befinner meg. Mulig det begynner å bli litt sent i sesongen ikke vet jeg.

 

Hva ser man etter utenom hveteåkre, ert og raps. Ert og raps er egentlig vanskelig å spotte fra bil syns jeg. Ser man etter hvile tre eller lignende? Når jeg har bedrevet rekognosering har det ofte lettet mindre grupper med duer men de er som oftest tett på gårdene og gjerne m.i.a når man skal ta dem. Bør man investere i en due karusell? Per idag setter jeg ut rundt 20 duer og ett par kråker. Er dette litt lite på denne tiden av sesongen?

 

Tar imot tips med stor takk, om noen er veldig kjent eller har mye erfaring fra Nannestad/Jessheim området, gidder å dele jorde eller peke meg i retning av noen bra plasser er det bare å sende meg en PM.

 

Håper det blir ett godt trekk med forslag på tråden min :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...