Jump to content

Neste sikte - tungt og kraftig eller lett og ledig


christopherr

Recommended Posts

Hei,

 

Har en r8 success med 308 løp og victory ht 2,5-10 sikte.

Har i tillegg snappet opp ett 223 løp mest for morroskyld. Mengdetrening med billig ammo er hovedbruken av dette løpet, men gir opp å prøve å flytte siktet mellom løpene da mye skruing må til og usikkerhet om innskyting på 308 løpet.

 

Skal ha en ekstra kikkert - trenger hjelp til å bestemme meg.

Kan få god deal på zeiss. Skinne ser kjekt ut, lei merker og kikkerter som sklir i montasjen.

-Zeiss victory ht 3-12 og bruker latterlig mye penger på kikkert to, men morro

-Kikkert med mindre forstørring som en dag passer blaser kombien jeg drømmer om?

-comquest HD i en variant og gir slipp på skinne drømmen?

-aimpoint Micro - sikte til støkkjakt, men vil jeg like å drive mengdetrening med dette i tillegg?

 

Tusen takk for innspill!

Link to comment
Share on other sites

Har HT selv, som jeg er så heldig å kunne bruke på begge løp(6,5 og 223) uten å justere montasjen. Har også aimpoint micro til "støkkjakt" og trenge poster. Skyter 3-4cm grupper med microen med anlegg, men ville ikke hatt dette som sikte på ei 223. Hadde jeg stått i samme situasjon så hadde jeg antakelig havna på conquest hd 3-15x50(tror jeg det er) som jeg hadde satt på 223 løpet. Til blinkskyting, småviltjakt og bukkejakt passer dette siktet godt etter min mening. Om penger ikke betyr noe, så kjøp 3-12x56 HT, eller 2,8-20x56V8 :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar.

 

Heller mot conquest hd? Får en godfølelsen av siktet/Zeiss følelse alla victory på opplevd og faktisk kvalitet?

Hva med en docter vzf 3-12, vil denne være en oppgradering fra dl?

 

Tipper jeg slår til på siktet før helgen og håper på en løvenskiold runde med innskyting av 223 pipen da, valgets kvaler i mellomtiden:)

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke Doctoren, men Conquest DL har tatt over for Classic og skal holde samme optiske kvalitet som denne og gamle victory. 3-12x50 med lys har jeg sett i på måneskinnsjakt, og den var meget god og kan være et godt alternativ. Noe dyrere enn HD da, men fordel med lys på rev og rådyr i dårlige lysforhold.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...