Jump to content

Halsbånd til aversjonsdressur


RoarN

Recommended Posts

Har canicom 800 tror jeg modellen heter. Fungerer kjempebra, med innstilling på styrken etc.

 

En gylden regel jeg alltid har praktisert er at jeg aldri strømmer hunden før jeg har kjent strømmen selv. Er greit for å få et bilde over hvor mye strøm hunden faktisk får på full styrke. Overhodet ingen behagelig opplevelse, men det er greit å få et lite innblikk i effekten før man kjører på med full styrke.

 

Må vel innrømme at det til dels er på grunn av at jeg er over gjennomsnittet nysgjerrig, men du skjønner tegninga ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette lider jeg av og. Før tatoverte jeg alltid øra uten bedøvelse før hunden ble tatovert. Gikk greit det. Nå sitter jeg med nakken full av chip som er skutt/trykket inn. Det er litt ubehagelig. Men greit siden jeg er nysgjerrig av natur.

 

Fra spøk til svar på spørsmål. Per Pedersen (Jæger og hund, Sokna) forhandler oppladbare strømbånd fra DT system, amerikansk produsent. Jeg har flere av disse og de fungerer utmerket. Har også noen sett med Canicom som er produsert i Frankrike. De er også veldig bra. De har løse batterier som også har sine fordeler om man ikke har tilgang på ladestrøm. De forhandles Breen hundeutstyr. Topp kvalitet på begge typer.

 

Forøvrig skal en ved aversjonsdressur alltid bruke full styrke. Man starter aldri forsiktig og eskalerer skremselen. Her skal det smelle første gang så hunden virkelig skyr dyret den har prøvd å jage. Det er uhyre viktig.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei.

 

Lurer på om det blir ett slik Canicom bånd.

 

Men, er det noen som vet om Caniom 5.800 fungerer på støkkmaskine :?: Canifly.

Det jeg finner på nett er med de gamle håndenhetene, men dette burde vel gå om en annen?

 

Litt skeptisk med tanke på Garmin Astro og at de forskjellige modellene ikke går sammen. :forvirra:

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...