Jump to content

Noen som lader/har ladet ammunisjon til Browning X-Bolt?


AcciDabbi

Recommended Posts

Hei folkens!

 

Jeg har bestilt meg ein Browning X Bolt 223 Rem som jeg får om ikke så alt for lenge.

Den har 1-8 twist så jeg har planer om å lade opp litt tyngre kuler for å få litt mere stabil kulebane på lengre hold.

Jeg havnet på X Bolt siden denne har rett twist og et forholdsvis langt magasin (61mm) så jeg kan sette kuler litt lengre ut av hylsa, men så lurer jeg på om noen har erfaring med hvor lang X Bolt'n er i kjeften?

Jeg håper jo på å kunne lade 61mm lange patroner, men hvis ikke jeg kan det så gidder jeg ikke å bestille 80gr kuler. Da tror jeg at jeg holder meg nede på 60-70gr.

Så spørsmålet er om noen har erfaring med X Bolt, da helst 223. Pleier de å ha lang eller kort friflukt?

Eneste erfaring jeg har med lading til Browning er til en A-bolt i 338 Win Mag. Den var så lang i kjeften at jeg kunne lade til maks magasin lengde. Tror jeg ladet til ca 5mm lengre enn SAAMI COAL.

Håper at noen har noen erfaringer før jeg bestiller kuler! :D

 

Mvh Kristoffer

Link to comment
Share on other sites

Hei

Les ladetabeller og se vilke kuler som står i de, der står også patronlengden der er det kalkulert med friflukt på kula til bommene i løpet .

 

dette må du sjekke,og kjøp deg lade boka og les hele boka.

 

Att du har friflukt reduserer kraftig overtrykk i kammeret.

Med Hilsen

Arne :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...