Jump to content

Baksikte Pardini GT9


viper_block_50

Recommended Posts

Jeg har kommet over en brukt Pardini GT9 jeg vurderer å kjøpe så har den på utlån nå.

 

Et stort problem dog med baksiktet.

 

Skuret er skjevt, skrår lett ned mot venstre. SKal vel ikke være sånn?

 

Justeringsskruen på baksiktet løsner når man skyter. Tok ut skruen og ser jo at den ser litt slitt øverst.

 

På sidejustering på siktet er det klare klikk på skruen. På høydejusteringsskruen er det ikke klikk i det hele tatt. Den sitter litt løst og justerer høyden uten noen klikk. Skal det være sånn og?

 

Vet det er mikrometerjustering på baksiktet så skal kanskje ikke være klikk på høydejusteringen der.

 

De her inne som kan mer om GT9 enn meg kan kanskje fortelle meg litt om dette siktet er klart for utbytting eller om det skal være sånn og litt locktite løser problemet.

 

Stusser mest over det skjeve skuret.

Link to comment
Share on other sites

Alle Pardini gt 9/gt 45 har skjevt baksikte, sånn er det bare. Det er vel fordi justerskruen er på en side og fjæren på andre siden. Leste et eller annet sted om en som hadde satt inn en ekstra fjær under siktet for å fikse dette. Tror du finner det om du googler, mener det var noe svensk noe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...