Jump to content

Ruger 22VMBZ (bilder) noen som vet noe om denne?


kruttlysten

Recommended Posts

  • 5 weeks later...

Sliter med Sellier & Bellot, både helmantel og blyspiss. Får noen uforklarlige 9 ere på 100 meter, tross gode avtrekk og benk. Samler ikke bedre enn 50 - 60 mm på 100 m.

Betydelig bedre med Winchesterskudd. Samler ca 20 -30 mm. Hvilke erfaringer har du Falk?

S&B har i hvertfall i dette kalibret et frynsete rykte, med svært varierende ladninger og kvalitet på skuddene.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg kjøpte nu rifla helt øverst på bildet.. Kjempevåpen. Denne blir nok aldrig solgt 8)

 

Ja, jeg har prøvd disse fire sortene..

Fra best till ikkje best 8)

- CCI MaxiMag

- Sellior & Bellot JHP nesten like godt

- CCI Game Point

- Federal 50 grain..

 

Jeg hÅpet på federal,en (liker tunge kuler..) med den så spyttet jeg en gjennomsnittlig spreding på ca 50mm på 80m.

Gjennomsnittlig resultat med (den som gikk best) MaxiMag var ca 25mm på 80m. jeg er fornøyd med 25mm på 80m jeg ;)

 

027.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en M77 med valnøtt stokk i kaliber 22 Hornet. Sellier & Bellot sine patroner får jeg ikke presisjon med. Skuddene blir slengt rundt på svarten på skifa når jeg skyter på 100m i benk. Jeg har kunn prøvd med helmantel av S&B. Jeg fikk ganske god presisjon med Sako sine Hornet patroner i blyspiss, men en og annen uforklarlig slenger ble det med disse patronene. Jeg trur ikke Sako lager patroner i dette kalibre lenger. Jeg får allfall ikke tak i flere. Det var kunn disse kjøpe patronene jeg har prøvd i rifla mi. Ellers er rifla beddet og fått en avtrekkjustering hos børsemaker. Tenkte jeg skal pusse løpet skikkelig rent og så prøve å få tak i noen Winchesterskudd for å se om om jeg får de til å samle godt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...