Jump to content

Fjerne montasjeskinne på gammelt sikte


mar.j.kar

Recommended Posts

Noen som har erfaring eller kjenner til hvordan det er å fjerne skinner som sitter på gamle tyske sikter?

 

Den som jeg vurderer å fjerne sitter på objektivet og er ca 5cm. Den virker å være original.

 

Veit børsemakere har gjort dette, men er det noen "fall-groper" eller negative konsekvenser av dette? Tenker at det kan ødelegge innmaten dersom man ikke bruker riktig verktøy. Min vinkelsliper ville rista linsene i stykker trur jeg... (NB! Jeg vurderer IKKE å fjerne skinnen med vinkelsliper :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Ikke det at det hjelper deg mye, men... :winke1:

 

Jeg VET at jeg har lest om at dette ble gjordt! Kan bare ikke huske om det var her eller på Robsoft.... :?

Hvis det var her, så holder jeg en knapp på at det var Raudnakke, men var det på Robsoft så muligens Dansken eller FLB-1... :?:?

 

Som du selv var inne på, vibrasjoner er fy fy... :winke1:

Men FORSIKTIG oppspenning (Fort gjordt og klemme noe i stykker...) og FORSIKTIG fresing/filing/sliping var vel måten det ble gjordt på.

Husker at jeg tenkte at det var noe som må prøves da jeg leste det, men, har dessverre ikke kommet over et egnet utgangspunkt ennå! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...