Jump to content

Trenings tips?


Tomaso

Recommended Posts

Jeg lurte på om det er noen "hjemme øvelser" man kan gjøre for og bli en bedre hagle skytter? Og på bane? Nybegynner og treffer ikke altfor mange leirduer. Brukt låne våpen men nå har jeg snart mitt eget.

 

Takknemelig for alle tips og råd.

Link to comment
Share on other sites

Øv på å "montere" hagla mot f.eks en lysbryter og fokuser på å gjøre det likt hver gang. Jeg hang opp ei lommelykt og lot den svinge slik at lysstråla gikk frem og tilbake på en hvit vegg(ikke beste forklaringen kanskje). Øvde meg på å innhente, svinge forbi lysstråla og ta avtrekk. Gratis er det, og følte jeg fikk øvd inn bedre avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

Det første jeg vil anbefale er å låne deg litt literatur om hagle skyting på biblioteket. Viktig at du lærere deg å gjøre ting riktig fra starten slik at du ikke trener inn uvaner. Ha en klar formening om hvordan du skal montere hagla riktig. Så er det som skrevet over og finne seg et punkt å trene siktet i det du monterer. De forskjellige bøkene har flere tørr trenings tips.

Kan nevne to for uten om montering.

Tren korekt sving ved å føre siktet langs en tak list. Viktig å bruke overkroppen og ikke armene.

En annen ting du kan gjøre hvis det er greit for skytebanen er å stå på siden av standplass med tomt våpen å tørr trene montering og sving på de duene som de andre skyter på. Noen baner har til og med avsatt plass til dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...