Jump to content

Fuglejakt i Hemsedal


Lax

Recommended Posts

Hei. Er det noen som har tips til gode områder for rype, skogsfugl eller storfugljakt i området rundt Hemsedal? Jeg jakter uten hund og er ikke godt kjent i området. Hvor kan man evt kjøpe jaktkort? På forhånd takk for info :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Jeg kommer ikke fra og har aldri vært i Hemsedal, men så vidt jeg vet så ligger det i buskerud fylke.

 

Hvis du trykker på linken så kommer du til inatur.no sortert på småviltjakt og buskerud fylke.

https://www.inatur.no/sok#?q=&f=%5B%7B%22felt%22%3A%22type%22%2C%22sokeord%22%3A%22smaavilttilbud%22%7D%2C%7B%22felt%22%3A%22fylker%22%2C%22sokeord%22%3A%22Buskerud%22%7D%5D

 

Lykke til! :)

Link to comment
Share on other sites

TS. Håper det er en god grunn til, at du søker jakt i et av norges dyreste områder for rypejakt. (Du får vel rypejakt til halve, eller en tredjedel av prisen andre steder). Du får aventere på Finn og i lokale aviser. Har ikke sjekket, men jeg tror ikke du finner noe på Inatur.

 

Ellers kan du forsøke lokale bensinstasjoner. De enten selger, eller vet hvem som kan selge kort.

Link to comment
Share on other sites

Jeg jakter vanligvis på vestlandet til greie priser. I høst skal vi låne en hytte på Hemsedal og da må det selvsagt jaktes i området. :winke1: man kan ikke være på en hytte på et nytt sted på høsten uten å forsøke jaktlykken! Takker for tips ang inatur. Jeg har selvsagt sjekket der. Det hadde vært kjekt med noen råd om hvilket terreng jeg bør velge.

Link to comment
Share on other sites

Har ellers inntrykk av at det selges lite jaktkort i Hallingdal, spessielt den øvre delen. De få som selger jaktkort, har begrenset salg, spessielt til utenbyggs boende.

 

Etter mitt inntrykk, avtales det mer jaktrettigheter for hele sesongen, eller på åremål. Jeg har tidligere jaktet forskjellige steder i Hallingdal og Valdres. Bl.a. et mindre terreng i Hemsedal, som jeg og en kompis hadde sammen en del år. Men vi jaktet også andre steder rundt om i landet. Også i Sverige. Normalt var hovedjakt, andre steder, da dette terrenget var for lite, tross god fulgetetthet. Vi skaffet dette primært terrenget for å trene hunder og kunne ha helgejakt i innen 2,5 timer kjøring. Ellers kjørte vi 4,5 til 32 timer. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...