Jump to content

Viltkamera :test av Uovision 565 MMS & SMS kommando black IR


silver87

Recommended Posts

Lufter dette her:

 

Kjøpte meg dette kameraet hos spyshop.no for 2800,- Kravet mitt var bilde på kommando, da mitt formål er mere overvåking av jaktområder enn det er spotting av hjortevilt på nærthold.

 

Mine erfaringer så langt er :

 

Negative :

- GPS funksjonen hvor du sender #510# og ber om lokasjonen på kameraet, den er flere kilometer feil, ja kanskje mil.

- Litt for ofte når jeg ber om bilde pr sms kommando #500# så får jeg "ugyldig kommando" men det funker på forsøk nr 2.

- Bilder sendt til epost eller telefon er max 120kb, noe som gir utrolig dårlige bilder om man ønsker å zoome litt inn

- Må vere satt i send modus pr MMS for å kunne sende bilde på SMS kommando

 

Positive:

- Bra bilder (uten å zoome)

- Enkelt å sette opp

- Kameraet er ikke så stort

- Tar gode bilder i skumringen (har ikke fått testet i svarte natta enda)

 

 

Det jeg savner av funksjoner er:

- Større bilde sendt pr MMS/GPRS

- Bilde på kommando sendt pr GPRS til epost

- Bevegelses sensor som detekterer lenger ut enn 12m

 

 

Noen med innspill her? evt henvise til et bedre kamera som har nevnte funskjoner?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har det samme kameraet og det virker som om du har oppsumerte det meste her.

Ikke mye å tilføye annet at jeg sliter ofte med å få bilde på mms ved bruk av #500#, har vært noen turer innom kameraet og det virker som om bildene blir tatt, men at det er dekningsforholdet som hindrer kameraet å sende bildene.

GPS funksjonen har ikke større verdi en trykket på pappesken, bommer med fra hundre meter og oppover. Derfor blir den oftest brukt som en "watchdog" når ikke jeg får bilde når jeg ber om det, men likevel vil vite at kameraet fortsatt står på ca. samme plass.

Bildene er greie, kunne kanskje vært levert med en bedre brikke/linse som gjør at den kan ta noe raskere bilder slik at dyr i bevegelse ikke blir så utydelig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg setter minnekortet i kameraet og går til progamvare og overfører oppsetfila til minnekortet. Men når jeg setter minnekortet i PC så kommer denne meldingen "Sett inn den siste disken i flervolumsettet og klikk OK om du vil fortsette"

Jeg kommer ikke videre. Er det noen som vet hva denne meldingen betyr?

Har prøvd med forskjellige kort og kortene er formaterte

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Bumper denne !

 

Kjøpte dette kameraet for et par mnd siden. Ved bruk av både CamCtrl app og kommando #500# har funket helt fint ! Helt til her for et par uker tilbake.

Da bare sluttet alt å virke

Fikk en nabo til å ønske seg et slikt kamera nå til Jul. Var borte hos han i går for å hjelpe han med å sitte det opp.

Får også opp samme melding som dotsupen "Sett inn den siste disken i flervolumsettet og klikk OK om du vil fortsette"

Prøver å åpne filen med winzip. Får da beskjed, at dette ikke er en zip fil. Men RAR fil. Så åpner den da i RAR

Får kameraet endelig til å sende bilder til mobil. Men nekter plent på å sende ved #500# kommando

 

Ringte magasinet før jeg begynte på dette kameraet i går. Dette var første gang han hadde hørt om. Han mente det måtte være noe galt med simkortet. Men det er nå bekreftet, at det ikke er !

Sa jeg skulle teste ut et nytt kamera senere på kveld. For så å gi han en lyd på det i dag

 

Så tenkte skulle få de i butikken til å prøve et kamera de har liggende. For å se om de evt får det til

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...