Jump to content

Nye Finnskogen hagle 12/89 Noen som kan hjelpe meg?


Tomaso

Recommended Posts

Hei.j eg sitter og vurderer og kjøpe Nye Finnskogen hagle 12/89. link http://www.xxl.no/jakt/skyting/smavilt/ ... 03_1_style vet at det er mange som har spurt om hvem som er den beste første gangs hagla. men jeg spørr igjen. er dette et bra valg?

 

eller burde jeg heller kjøpe en Hagle Storefjell 12/76 hagle? link http://www.xxl.no/jakt/skyting/smavilt/ ... 85_1_style

kommer til og bruke hagle mye på bane. Ikke for og konkurere men føler at en jeger som trener mye med våpne sitt er en treffsikker jeger. Og det er morsomt og skyte.

Har sett hos børselars på Yildiz haglene og der var det noen som hadde opplevd dobbel skudd og at låskassene er av aleminium, samt at etter en stund ville ikke kolba se så fin ut. Det er mye og sette seg inn i når det er første gang man skal kjøpe et våpen. pris tenker jeg rundt 7000kr til 10000kr.

 

:D alle tips og hjelp mottas med stort takk!

Link to comment
Share on other sites

Hatt den hagla i 2 år nå skutt kanskje 1000 skudd med den. Har aldri hatt noke problem med den men den er ikkje den lettaste hagla og med min er den litt tung og brekke . Xxl lovte meg at den skulle bli lettere etter eit par skudd mn det har den ikkje blitt dessvere .

Link to comment
Share on other sites

Ja det sa selgeren til meg ja . Den skulle bli lettere og brekke etter eit par skudd . Blitt ein vanne sak no men litt iriterande :(

 

men når du sier tung og brekke vil det si at det er et slit eller bare at man må ta i litt?

Link to comment
Share on other sites

Sikkert en grei brukshagle, men har hørt mye rart og merker meg at de stadig ligger på diverse salgstråder.

 

 

Personlig ville jeg heller kjøpt en brukt hagle av et kjent merke som f.eks Beretta. Du får en brukt Beretta omtrent for samme prisen som en ny Finnskogen.

 

Fordelen med kjente merker er at alle børsemakere kan fikse børsa og alle slite deler kan byttes, slik at hagla nærmest blir uslitelig.

 

Jeg har flere hagler og jakter med en Beretta fra 1972 (S56E). Den kostet 5000 kr og er like god i dag som den var i 1972.

 

Om du likevel vurderer en billigere hagle, ta en titt på Churchill haglene. Har prøvd flere slike og de virker solide, har gode kolber med fyldig pistolgrep og fin balanse.

 

Lykke til :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...