Jump to content

Montasje Sako og Meosight


Rubicon

Recommended Posts

Hei.

Har planer om å kjøpe meg eit Meosight til min Sako L579.

Trenger i den forbindelse ein montasje til dette. Nokon som veit kva montasje som passar.

Eg vil ha noko som går i sporene til Sakoen, ingen borring.

Kva er den beste plasseringen , forreste, bakerste base eller eventuelt skinne ?

Link to comment
Share on other sites

Jakter mye med Doctersight. Prinsippet for disse er jo likt. Har det også på en Sako Vixen og har modifisert en Optilock QD base så Docter'n sitter på den. Funker utmerket. Da kan jeg bytte mellom Docter og kikkertsikte som jeg vil også.

Link to comment
Share on other sites

Her er bilde av en til bakre bru. Prinsippet er akkurat det samme til fremre bru. Den har jeg imidlertid ikke bilde av. Tok en Optilock QD-base, bora og gjenga hull i den som passer til festeskruene som brukes til å feste Docter til montasjeplata. De vanlige platene er beregnet for Weaver - Leupold QD - Vrimontasje - Hakemontasje etc. Bunnen på den plata ble frest vekk slik at byggehøyde blir minst mulig. Det må til litt lengre skurer enn vanlig, men dette er å få kjøpt i velassorterte butikker.

 

sako-a1-docterqd-01.jpg

 

Her borres hullene i basen

optilockbase-fres.jpg

 

Har ikke bilder av prosessen med fresing av plata, men hvis du har ei slik plate for montering av ditt sikte, så forstår du hva jeg har gjort.

optilockbase-sako-02.jpg

 

Optilock QD baser er ikke så lett å få fatt i her i landet for tiden, men en og annen er i handelen. Kan kjøpes på nettet fra England ut fra hva en kompis sa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...