Jump to content

Colt 1911 Rail gun 22LR Vedlikehold


hildrum65

Recommended Posts

Hei alle med pistol kompetanse.

Kjøpte meg Colt 1911 Rail gun (Walther) 22 lr med lyddemper som det er enkelt å "Field strip" for rengjøring og smøring.

Har funnet mye bra om full demontering, rengjøring og polere avtrekk på mange pistoler men ikke den jeg har kjøpt.

Noen som har gjort det før på Colt 1911 22LR eller vet om noen gode linker til dette visuelt og ikke kun engelsk tekst?

Kan sikkert prøve meg fram men tenkte at det koster lite å spørre de som kan dette bedre enn meg.

 

Mvh

Nybegynner pistol men god handverker ellers.

hildrum65

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte du den ny? I så fall, skal det vere ein brukarmanual som tek føre seg akkurat det. Når det gjeld polering av avrtekk, som verkleg trengst, er det berre å sende den avgarde til baker'n. Ein kompis med akkurat same pistol, hadde litt tungt avtrekk, avgarde til bakaren bar det, og han fekk på lag ein ny pistol attende. Det som er spesielt med denne modellen, er at sleiden må "løftast opp" i bakre kant, sidan løpet ikkje er hengsla, men fast.

Link to comment
Share on other sites

Utifra "exploded" tegninger ser det jo ut som ramma på denne er ganske like en ekte 1911.

Finnes vel en drøss med youtube videoer som viser komplett demontering av 1911 og jeg tror du kan ta utgangspunkt i disse.

Finnes en del videoer som viser avtrekksarbeid og, så lenge dette kun dreier seg om polering kan en nok gjøre en del selv, en kan også justere avtrekksvekt ved å forsiktig bøye bladfjæra (den med 3 fingre), sistnevnte er heller ikke så vanskelig dersom en tar litt av gangen og vet hvor og hvordan en skal bøyes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...