Jump to content

Sako L461 kikertmontasje


Tomas

Recommended Posts

Litt usikker på hvor stor kikert som havner på denne børsa, men det er mulig at jeg begrenser meg til 42 mm "utgangslinse ". Finns det andre typer montasjer som passer, og som ikke har en slik hurtifunksjon for demontering. Ikke store kaliberet, men jeg liker ikke at ringen henger i en skrue, fungerer helt sikkert. Men jeg vil ha noe som sitter bedre, hva tilbys?

Link to comment
Share on other sites

Optilock er nok dei aller beste montasjane for sako. Du får dei hjå jakt og friluft evt winge våpen, pluss mange fleir. Alle sako utenom salongkaliber har kileforma spor som du festar montasjen i. Altså ingen hol i kassa, men ein klave som blir snørt mot sporet med ei skrue. Leupold har også montasjar for sako. Litt billigare men ikkje så god finish. Trur kanskje warne også har montasjar som går i sporene på sako, trur desse ringane blir festa med 2 skruer. Går også an å få tak i picatinny basar eller skinne som går i sporene, men dette blir fort for høgt viss ein ikkje har veldig stor kikkert. Viss det er quick release montasje ein er ute etter, er det Optilock qd, sako qr eller picatinny med qrw som gjeld.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...