Jump to content

Tikka T3 laminat 308. ammo som går likt på trening og jakt


hjort15

Recommended Posts

Har en Tikka t3 308kal, stainless, med laminatstokk som eg sliter med at treningsammo går heilt ulikt enn med blyspiss.

Er det nokon som har samme erfaring, og har funnet en ammo som går likt?

 

Når blyspiss går midt i 10, så er helmantel kanskje på rundt 4-5 på blinken.

Har prøvd et par-tre forskjellige ammotyper, men tendensen er den samme.

Link to comment
Share on other sites

Du må ikke vegre deg for å skru på høydejusteringen på kikkertsiktet.

 

En annen ting,- når du har vært ute på jakt en våt høst, bør du også ta stokken av rifla og olje inn alt metall skikkelig. Det samme med sluttstykket - plukke det fra hverandre. Ellers blir det ødelagt av rust.

 

Både kikkertsiktet og rifla trenger fra tid til annen "justeringer". Skyter du med lyddemper må du også påregne en ytterligere endring i treffpunkt.

Link to comment
Share on other sites

har de to patronene lik kulevekt? og lik ladning ? Ammo kan variere noe voldsomt. med min 3006 HV mauser hadde jeg skutt inn på 100 m. fikk så en pakke med beredskapsammo fra HV ( 70 patroner, ) med de bomma jeg nesten på skiva, fin samling i 3ern rett opp.

Samme med en 22.WMR jeg har . der skyter jeg femkronerssamlinger på 100m . men på de to ammotypene jeg bruker er det en høyde og sideforskjell på samlingene på ca 15 cm ned til høyre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...