Jump to content

zeiss-conquest-hd5-3-15x50


seimannen

Recommended Posts

Hei

 

Har i lengre tid vurdert å bytte redfield revenge kikkerten til noe litt mer brukbart. Har sett endel på monarch3 og leupold. Ser nå på ukens xxl avis at de selger zeiss conquest hd5 til den nette sum av 5999. Dette virker i mine uerfarene øyne som et brukbart kjøp, men har ikke peiling på optikk i utgangspunktet. Ved litt googling ser jeg conquest serien har fått mye skryt, men blir litt usikker på hva som er forskjellen mellom conquest dl og hd og hvorvidt hd er like bra som dl(som har fått skryt på ymse nettsider). Som det kommer frem er budsjettet svært snevert og smertegrensen ligger vel rundt 6k.

 

Er conquesten ett brukbart kjøp? Og eventuelt hvilken retikkel bør man velge.

 

Om ingen har noen erfaring med den aktuelle modellen tar jeg gjerne imot tips til hva jeg skal se etter når jeg skal opp på xxl i morgen og titte.

 

mvh. seimannen

 

http://www.xxl.no/jakt/optikk/kikkertsi ... 62_1_style" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Kikkerten er god den, den har vel Zeiss sin T* coating, hva er bruksområdet?

 

Hvis det innebærer skumringsjakt så ligger det en 2,5-10x50, 2006 modell Zeiss Victory, til kr.6000 på Finn.no nå. Det er kikkert i absolutt toppklasse, og den vil være verdt nesten det samme om ti nye år. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...