Jump to content

Småviltjakt i Statsallmenningene i Overhalla-Rypejakta 2015


LagopusMuta

Recommended Posts

Hei.

 

Planlegger jakta til høsten. Noen som har erfaring fra Småviltjakt i Statsallmenningene i Overhalla?

Stort fint terreng på kartet, men aner ikke hva som er å finne i skogene dær.

Andre tips til jakt med hund mottas med takk:)Må være med hund, og kjørbart fra Trondheim.

Link to comment
Share on other sites

TS. Har ikke noe konkret tips til deg og gir sjelden det også på et åpent forum.

 

Vet ikke om du kun tenker på dagsturer, all den tid du nevner kjøreavstand fra Trondheim. Vet heller ikke om du søker skogfugl, rype, eller kombinert jakt. Men jeg tror du legger unødige begrensninger, i dette med kjørbar avstand. Jeg bor sentralt på Østlandet og må reise min. 4 - 5 timer, for å komme til de nærmeste rypeterrengene. Men så ser jeg på hele Norge (og deler av Sverige), som et jaktområde.

 

Uansett tror jeg du kanskje skulle se på jaktmuligheter sør for Trondheim. Spessielt for rype.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Tenker å jakte hele første uke, ikke ikke pendle. Men når jeg skriver kjørbar avstand er det fordi jeg ikke gidder å dra til Troms eller sørvestlandet.

Rype og skogsfulg er det jeg er på utkikk etter.

 

Problemet er at de områdene jeg vanligvis jakter er utsolgt allerede. Soknedal,Budal, Singsås og Samsjøen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...