Jump to content

Jaktradio og Sordin


Erik Bø

Recommended Posts

Jeg har MSA Sordin Supreme Pro-X (lyd inn, men ingen mikrofon), og tenkte å bruke disse med jaktradio.

 

Det virker som den greieste måten er å kjøpe Icom-radio, headset-kit og overgang til klokkene.

 

Finnes det noen andre alternativ som fungerer sånn brukbart?

Link to comment
Share on other sites

Tror nok de fleste jaktradioer har ekstrautstyr som fungerer til det du skal ha det til. Jeg kjøpte meg en gang Norma hunter F1 radio. Det finnes hvertfall muligheter til å koble denne til elektroniske hørselvern. Dette er en stund siden, men jeg fikk kjøpt en mikrofon med tilkoblingsmulighet til radio og en jack-inngang som jeg brukte til å koble på hørselvernet. Finner ikke akkurat den jeg har, men det bør være muligheter til å koble opp med denne:

 

http://nettbutikk.norma.as/Optikk/Radio/Hunter-F1-M140-Tight-Multi-Comkabel-Comkabel-Multi-Passer-Alle-Kontakter8600212-p0000001448

 

Når det er sagt, så er vel Norma hunter F1 i samme prisklasse som Icom. Kvalitetsmessig merker ikke vi i jaktlaget vårt noen forskjell, så gå for det du synes er best. Størrelsesmessig har kasnkje hunteren en fordel, men må jo si at signalfargen på en Icom er noe jeg savner da det vil bli ganske vanskelig å finne igjen en mistet Hunter F1.... :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...