Jump to content

Bra bok om lærarbeid


Lawman

Recommended Posts

Hei,

 

Det spørs litt hva slags teknikker du er ute etter å lære deg, men som en grunninnføring er Al Stholmnas "The Art of Hand Sewing Leather" den aller beste etter mitt skjønn. Den finner du på Amazon til en billig penge. Denne er såpass godt illustrert at du ikke trenger å være så stødig i engelsk for å få utbytte av den. Skal du lage diverse hylster eller vesker har Stholman hele tre ulike hefter på dette tema (The Art of Making Leather Cases, Vol. 1-3) som jeg på det sterkeste også vil anbefale. Finnes også på amazon.

 

Alle disse heftene er relativt gamle (fra 70 og 80 tallet), men dette er et gammelt fag så de er på ingen måte utdatert. Jeg vil i tillegg anbefale deg å søke litt rundt på youtube. Ligger veldig mange gode instruksjonsvideoer på tema her.

 

Om du trenger tips til kjøp av verktøy, spenner, lær o.l. er det bare å sende meg en PM. Jeg driver litt innenfor faget og har relativt god oversikt over hva som er mulig å få tak på i Norge og hva som er de greieste utenlandske nettbutikkene å benytte seg av.

 

Jim114, smart tips det med å søke i bibliotekets digitale arkiv. Mye gøy her.

 

Mvh Johs.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...