Jump to content

Armas Bost Eibar Spain 12ga, noen som vet noe om denne?


Gunman76

Recommended Posts

Min far har en slik hagle liggende. Har funnet ut at de skal stamme fra baskerland, Spania og at de var håndlagd. Noen som vet noe om verdi etc? Vi tror ikke vi sitter på noen gullgruve men tenkte å selge den for å kjøpe en over/under til å bruke på lerduebanen. Den er i god stand, lite brukt. Cal 12/70 Gravert inn en hund som har stand på sidene... S/S, dobbel avtrekker.

Link to comment
Share on other sites

Dersom børsa du har er helt lik den modellen det er bilde av, tror jeg det er snakk om en rimligere modell lagd for "live pigeon shooting". Denne konklusjonen har jeg kommet til fordi våpenet har en ventilert skinne og et relativt kraftig fortre. Vil tippe at et slikt våpen i topp stand, vill kunne bringe rundt 3000,- på bordet.

Det finnes mange flotte og kostbare Spanske sideliggere på markedet både med og uten sidelåser, og dette er ikke ett av dem. Men dersom våpenet passer /tilpasses i stokken, og man tar vare på det med normalt våpenstell, vil du ha ei god jakthagle i mange år fremover.

Mitt tips blir derfor, behold våpenet, til jakta, og innvister i et kurant våpen til leirdua.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...