Jump to content

Ruger S. R 454casull og lading


blackhawk

Recommended Posts

Har kjøpt en slik med sent serienr og 7.5" løp. Fikk med noen 300 grn xtp ladet til 1475 fps(starline hylser), men likte ikke lengden på patronene så her blir det skiftet krutt og lengde(44.7mm) for sikkerhets skyld. Ladet 316 grn bly med gs og startet med 26.0 grn n110 og fikk 1400fps, pen rekyl så jeg hoppet opp til 27.5 grn N110 som skal testes i dag. Jeg har litt lenger col enn boka men passer perfekt i tønna. Er der noen andre som er drevne på kaliberet og har indikasjoner på gode ladninger med N110 krutt samt andre kruttyper? jeg er ikke nybegynner men når det kommer til å hente max ut av denne er jeg litt nybegynner og forsiktig :-) Til mag 2 blir det ikke hardere enn det trengs men til litt "moro" er det greit å ha litt mer smell. Vurderte 460sw men ser 454 som nok til mitt bruk :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en tidlig modell 7.5", jeg lader mest med blykuler med gc, N110 fungerer greit, men Hodgdon H110 og Lil'Gun er hva jeg har holdt meg til, bruker 255, 300 og 350gr kuler fra http://www.blykula.com/" target="_blank" target="_blank" target="_blank ,stort sett med meget bra resultat.Jeg uviklet ladninger fra http://www.hodgdon.com" target="_blank" target="_blank

 

Jeg har brukt 255grs med gc på revejakt i 460 s&w med full pupp ladning (rifle), og kula holdt i sammen med god presisjon, mer kan man ikke kreve ;-)

Link to comment
Share on other sites

tror jeg er blitt gammel :-) fyrte av 100 runder i dag, 316 grn clarry med gs og 27.8 gr n110 og max lengde på patronen, målte 1550 fps men var litt øm i hånden etterpå. gikk som en stråle men tror skytehanske er ok ved mengdetrening(ingen trykkindikatorer å se men i følge tabeller er dette en ladning under max). jeg lader patronene til 1mm under kammerlengde ved forsøk på å få litt futt(tullete middelaldrende menn:-) men ved 26 grn var det bedre men da etter kruttprodusentens col. tror jeg må si at jeg liker 454 bedre enn 44 mag både på moro og presisjonsdelen med litt over middels ladninger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...