Jump to content

Preping av nye hylser?


Tavi

Recommended Posts

Skal gå til innkjøp av 200 Lapua hylser i 223,er disse klar til lading eller er det behov for noe pressing/vask/eller annet arbeid

Inntil nå har jeg brukt hylser fra forskjellige fabrikanter,sitter nå med 2-300 hylser fra American eagle,Fiocci,Winchester som har blitt ladet om 5 ganger,har ikke sett noe form for slitasje,sprekker,eller overtrykks tegn, kan vel lades noen ganger til,men har lyst på Lapua hylser for å skuddene mest mulig like.

 

Når jeg har ladet om de hylsene jeg har, sjekker jeg hver hylse i case gauge ,det har ikke vært nødvendig med hylse trim da alle ligger innenfor grensene,er det ikke vanlig at de strekker seg litt?

Har ikke ladet noe hylser med max lading fra ladedata,ligger 0.4-0.5 grains under max.Alle hylsene har blitt halspresset,siden de brukes i samme våpen.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg har ladet om de hylsene jeg har, sjekker jeg hver hylse i case gauge ,det har ikke vært nødvendig med hylse trim da alle ligger innenfor grensene,er det ikke vanlig at de strekker seg litt?

Har ikke ladet noe hylser med max lading fra ladedata,ligger 0.4-0.5 grains under max.Alle hylsene har blitt halspresset,siden de brukes i samme våpen.

 

 

Med halspressing og litt under max.ladninger er det sjelden behov for å trimme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...