Jump to content

Shultz and Larsen Classic DL


Benjamin

Recommended Posts

Har prøvd å søke litt frem på Shultz and Larsen på kammeret, men kom ikke langt. Gjør jeg noe feil ved søking?

 

Lurte litt på en Shultz and Larsen Classic DL med GRS varmint stokk. Har lest en relativt fersk ladetråd angående s&l i 2 ulike kaliber.

 

Kunne tenkt meg en 6,5×55 og en kraftig sigar ( 300wsm, 9,3×62 eller 300wm)

 

Er presisjon og ytelse slik som den blir beskrevet?

30mm samling med 5 skudd, for mye å forlange med fabrikk, eller må eg slå til med hjemmelading?

Link to comment
Share on other sites

Gikk nettop til innkjøp av ein classic dl i 6,5x55, og sjølv om eg ikkje har skutt mykje med den syns eg den er bra. Presisjonen sovidt eg har testa er svært bra og børsa er god å bruke. Har berre holdt i grs versjonen, og den passa meg flott, berre litt tyngre enn originalen. Flott børse som eg anbefaler sterkt.

Link to comment
Share on other sites

Bruk kammergooglefunksjonen øverst på siden. Da får du greit med treff. Ligger flere bra tråder her inne.

Ang forskjellige kaliber. Vær påpasselig på hvilke kaliber som krever de forskjellige sluttstykkene og magasinene.

Sakset fra en annen tråd:

 

22-250 243 6mm NormaBR, 6,5x47 308 7-08 disse går alle på std bolt og k magasin

6,5x55 270win 7x64 3006 9,3x62 disse går alle på std bolt, og L magasin

7mmrem 300winmag 338winmag 358 norma 416taylor 458winmag. Disse går alle på mag bolt og M magasin

270wsm 300wsm mag bolt og km magasin

 

Ellers er S&L en topp børse. Har ikke rukket mange turene med min enda, men er svært fornøyd. Avtrekk og sluttstykkegange et supert. Ser ut til at presisjonen og er topp så lenge operatøren gjør jobben.

Link to comment
Share on other sites

1852 treff: http://www.kammeret.no/forum/search.php?keywords=schultz+larsen

Merk skrivemåten.

 

God rifle med bra presisjon. Jeg skjøt 10mm samling med Lapua fabrikkammo i går. Nesten så jeg begynte å tvile på meg sjøl som hjemmelader :roll: Lapua Scenar ferdigladde patroner i 6,5x55 koster ca 8 kroner, Norma Golden target omtrent det samme. Begge er gode og presise patroner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...