Jump to content

ladninger


loppa33

Recommended Posts

heisann

 

kjøpte meg Lymann 5th,, og der står det jo en haug med lade data... men slik som det står der er det max ladninger,eller bare en anbefaling??

 

fordi da du lader rifle står jo en min og max ladning

 

litt frustrert serru

 

espen

Link to comment
Share on other sites

Ingen grunn til å være frustrert, tvert i mot. Følg oppgitte data, enkelt og greit.

Noen få grs krutt opp eller ned, vil utgjøre en stor forskjell i trykk.

 

Gjør deg opp noen tanker om hva du er ute etter.

 

Les i boka, og se om du finner en ladning som kan oppfylle dine krav, hastighet haglvekt osv., og inneholder de komponentene du er i besittelse av.

 

Lad opp noen patroner, skyt over kronograf og på pappskive for å sjekke om svermen dekker tilfredstillende.

Link to comment
Share on other sites

heisann

 

kjøpte meg Lymann 5th,, og der står det jo en haug med lade data... men slik som det står der er det max ladninger,eller bare en anbefaling??

 

fordi da du lader rifle står jo en min og max ladning

 

litt frustrert serru

 

espen

 

Hej, kolla om uppgivet tryck ligger lågt, amerikansk data gav åtminstone förr när jag höll på mycket låga farter och det brukar visa sig efter kronografering.

Har du tillgång till Amerikanska hylsor och förladdningar ? deras förladdningar tätar mkt dåligt i Italienska och spanska hylsor.

Använder du skjutna eller nya hylsor ? Lyman boken avser engångskjutna hylsor, i alla fall var det så förut.

Vad är det för laddningar du är intresserad av ?

 

/ P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...