Jump to content

Swarovski ATS 65 HD - passer Vortex retikkelokular?


Hollako

Recommended Posts

Jeg er i ferd med å skaffe meg et spotteskop, og har forsåvidt bestilt en Vortex Razor HD 20-60x85 med ekstra okular med retikkel på 30x for bruk til langholdsskyting. Det viser seg å være visse leveringsproblemer, og greiene ligger nå i backorder til butikk, og jeg har foreløpig satt ordren på hold.

 

Dersom ikke dette løser seg rimelig kjapt, vil jeg benytte meg av en annen løsning, og da har jeg følgende spørsmål: Er det noen som med sikkerhet vet om Vortex' retikkelokular på 30x som er beregnet for Vortex Razor HD 85mm-spotteren passer på en Swarovski ATS 65 HD?

 

Altså om dette okularet (30x mrad) passer på denne kikkerten (ATS 65 HD vinklet)?

 

Så har jeg noe å titte i inntil jeg har råd til å kjøpe denne her hvis den kommer i vinklet utgave :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Takk, zeissoem2. Det ser ut for at bare det nesten går:

I tried swapping Vortex eyepieces and scopes with Swaro ones yesterday. My Swaro 25-50 fitted on a Vortex Razor 65 but the Vortex e/p wouldn't fit on my ATS65 because the e/p tube was too long to insert fully into the scope.

Spørs om det da ikke blir den Swaroen likevel, og at jeg får klare meg uten retikkel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...