Jump to content

Cd-spiller til kråkejakt (chop shop)


Blaser_308

Recommended Posts

Fikk tak i en gammel Cd-spiller. Men en cd spillemotor, bruker unødvendig mye batteristrøm. Samt kjipt hvis det blir hakk i cd platen. Tok et røsk, og demontere cd- og kasset spiller. Radio kretskort ble også et offer: Radio P1 fungerer dårlig som lokkelyd! Misjonen var å kaste ut all unødvendig vekt fra spilleren. Igjen sitter kretskortet til forsterkeren, og naturligvis høyttalere. Fant en ledning med hodetelefoner plugg, og loddet den til ledningene fra radio til forsterker. Whala! Da har man en spiller man kan koble til iPhone, som bruker minimalt med strøm. Fungerer helt topp under soundcheck!!!

 

Ledningen kommer ut der hvor FM/AM bryteren en gang satt.

 

dgnmdc.jpg

Link to comment
Share on other sites

Med andre ord. Du bygde en forsterker til en MP3 spiller ved å røske litt.

Du kunne sikkert klart jobben med noen raske hvite snitt med en avbitertang.

Men da har du ikke lenger en radio/kassettspiller/cd-spiller på luringa som du kunne gitt bort til tante på gamlehjemmet.

 

Selv ville jeg lett opp en prisgunstig høyttaler med forsterker

og USB kobling.

Da er det bare å lete opp ett prisgunstig USB minne som falt bak skapet. Da er det lett å overføre lydfiler med drag-n-drop fra datamaskina.

Denne f.eks:

http://www.dx.com/p/portable-25w-1-6-lc ... N03EWOChQo

Da slipper jeg å utsette min Nokia 101 dumtelefon for fuktighet

 

Det finnes også spillere med fjernkontroll som er prisgunstige.

 

For de som er av en mere tacticool legning finnes mindre prisgunstige løsninger.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Røske er slang for demontering Jim114. Det står jo videre at jeg Demonterte :shock: . Litt pga chop shop tittel er slang med. Mange har en cd spiller stående. Derfor et tips. Skjønner du greia nå Jim114????? Du må ikke lese alt så bokstavlig!

 

Seff kan man kjøpe på Delayed Xtremly., og vente vinter og vår på at det kommer. Men jeg tror min utgave gir bedre lyd enn det du linker til..... I tillegg slipper man å kjøpe noe....

 

Det å lokke kråke når det regner er liten vits, derfor utsettes ikke mobil for fuktighet. Men de aller fleste har vel mobilen med på jakt i all slags vær?? Eller.......

 

PS. Hadde ikke en minnepennen bak skapet, siden jeg leste innlegget ditt bokstavlig og sjekket!

 

Synes deler av innlegget ditt er troll virksomhet! At du ikke skjønner at dette er et innlegg der man tar hva man har, er helt utrolig!!!!

Link to comment
Share on other sites

Bare så synd for kammeret.no sine lesere. Mange dere ute som sikkert sitter på mange meget gode homemade ideer. Men ikke gidder å dele, pga av at man får slikt oppgulp i retur. Så da sitter man igjen, med folk som ikke har større fantasi enn å linke til DX, ebay, aliexpress :!:

 

 

Jeg har lastet ned fila på denne siden.

 

viewtopic.php?f=14&p=167977

 

Kjempe bra av Retr0 å dele på den!! Hatten av for han!!! :D

Link to comment
Share on other sites

Har fått fler Pm om fremgangsmåte. Her kommer en kjapp leksjon! OBS, dette er prøv deg frem løsningen!!! hehe :lol::lol::lol::lol:

 

 

 

Finn en eldre spiller. De nye er det masse fin elektronikk inni vil jeg tro, uten å ha sett inni nyere versjoner. Så da blir det i alle fall vanskelig å lodde i mange tilfeller. I tillegg er det mange på gjennvinigsstasjonen, som er i helt fungerende god stand, som blir kastet. Spør de ansatte først, før du forsyner deg!!! Sjekk at den fungerer, de har som regel en stikkontakt du kan låne. Om cd spiller er defekt, så gjør jo ikke det noe... så lenge det er lyd i den er det ok....

 

Demontere alle kort og utstyr til kassett og cd-spiller. samt spiller enhetene. Så får du mindre vekt og dra rundt på.

 

VIKTIG VIKTIG VIKTIG :arrow::arrow: Isoler løse leldninger, evt fjern alt av løse ledninger om det er mulig... Så du er helt sikker på at det ikke blir kortslutning på batteri. Batterier skal man ikke spøke med!! Kan fort lage deg en brannfelle, om det kortslutter. Jeg har bestilt en bryter som skal skal monteres på batteri ledningen, for å unngå utlading og ledning med med sikringsholder skal kjøpes hos biltema i morgen.. Igjen,,,,,, Selv små batterier skal man ha respekt for!!!!

 

Har du manuell søker hjul på radiokort frekvens, går det fire ledniger dit. +/- , samt 2 ledninger til inngang på forsterkerkretskort, videre frem til høyttalere. Disse 2 fikk jeg ikke et strømutslag på voltmeter. Mål deg frem med et voltmeter hvem som er +/-. Når d er gjort , sitter du igjen med de to du leter etter. Hadde en sett gammel hodetelefoner, som ikke virket. klipte av øreproppene, og målte at det ikke var ledningsbrudd mellom plugg og ledning med Ohm meter. Så var det å plugge i en gammel mp3 spiller som lå i en skuff, og teste hva som var riktig ledning. Mine ledniger ut fra radiokretskort var bare hvite med en tallkode. så måtte prøve meg frem.

 

Har du ikke voltmeter kan du ta på de fire ledningene. Det spraker litt i høyttalerne når du tar på ledningene som går til lydinngang på kretskortet.

 

Ikke ha strøm på, når du bedriver høggervirksomhet internt i spilleren!! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...