Jump to content

Noen med Quickload


900SS

Recommended Posts

Kan noen sjekke om Quickload tror 53 grain 202 eller 203b er livsfarlig i 300 RCM? Kula er 150 grain Sierra Match king.

 

Jeg har Superformance også men mye mer N11 mellom 202 og 203b, til skyteforming er jeg litt kjip på de edle kornene. Quickload funker ikke lenger og cd'n er vekk.

Link to comment
Share on other sites

Takk!

 

Jeg tok noen prøveskudd i dag. 53,x N11. De føltes ganske moderat som forventet. Jeg er godt kjent med denne loten. I tre andre kalibre gir den littegrann høyere hastigheter enn 203b med lik ladevekt og skutt samtidig.

 

Det var de første med denne rifla og det er helt klart at denne blir hissig med skikkelige ladninger. Det er en Ruger Hawkeye Compact Magnum og den veier 3,2 på sokkelesten og 3,6 med kikkerten på.

Link to comment
Share on other sites

Vanlig hylsepris tror jeg. De er ikke å få tak i, men Hornady lover å sette de i produksjon i jan/feb og begynne å sende de ut i løpet av våren. Nå har jeg brukt 338 RCM hylser selv om de er litt for korte.

 

Jeg tror 30-06AI ytelse med kortere løp og kasse er mer realistisk enn 300 WM. Superformance kruttet gir utrolige hastigheter tydeligvis. Hylsa har litt mindre diameter og volum enn WSM hylsene og skal mate bedre.

 

Jeg kjøpte den fordi rifla er lett, har åpne sikter fra fabrikken og prisen var utrolig bra. Jeg hadde kjøpt nesten uansett kaliber fra 308 og oppover, men det er artig men noe nytt også. Jeg har ikke behov for ytelsen til løshundjakt, og den skal bæres mer enn skytes. Kikkerten kommer nok til å ligge i sekken eller i bilen. 168 TTSX og 200 Accubond er innkjøpt så blir det den som går best. Kunne vært artig å prøvd med 220 Sierra eller Hornady også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...