Jump to content

Kennelopphold i Telemark/Vestfold...


GS Terje

Recommended Posts

Heisan.

 

Fordeler og ulemper er det når barna blir store og flytter ut hjemmefra....men hvem skal se etter den firbeinte jegeren når matmor og matfar tar en liten tur til varmen?

Vi velger kennelopphold for vår unghund.

Han har vært på et døgm "kennel-tilvenning" sist helg, og kom hjem og var veldig stille og rolig...

Hadde ikke spist noe særlig og når jeg spurte hvordan han hadde hatt det og hvordan det hadde gått var svaret selvfølgelig: Bra!

Har ingen grunn til å tru noe annet, men det er jo en overgang fra sofatilværelse og lange turer til kennelopphold.

 

Er det noen som har (gode og mindre gode) erfaringer med kenneler i Telemark og Vestfold?

 

Send meg gjerne en PM

 

 

mvh Terje

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke alle som liker Kennel. Jeg ville heller søkt etter naboer som du kan levere hunden til. Kanskje opprette ett system hvor du organiserer en klubb hvor hunder og katter kan avleveres og mottas.

Ikke vær blyg - la folk få lov til å betale. Da er det bedre sjanse for at ting ruller rundt.

Eller for å si det på en annen måte - Det er bedre å betale og få enn å ikke betale og ikke få.

 

Jeg ville ikke likt å bli plassert i Kennel sammen med gale psykopathunder. Mennesker er forskjellige og manglende matlyst er klar beskjed.

Ett eldre rolig ektepar høres mere fristende ut.

 

Dogs against Romney:

 

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Hundene mine har hatt mange opphold på kennel når matfar pendler på jobb. Før var det den eldste alene, nå er de sammen i samme bur og det hjelper nok på trivselen. Første gang min eldste var på kennel lå hun seg i fanget mitt og ulte når vi kom hjem, hun var åpenbart blitt rammet av en viss separasjonsangst. Men det er med kennel som med mye annet; hunden venner seg oftest til det etter hvert. Mine to er alltid begeistret over å se meg når jeg henter dem fra kennelen, men de var mer overstrømmende før. Jeg tar det som et tegn på at de nå ser på kennelen som rutine etter 30-40 opphold der.

 

Arbeider for tiden i Porsgrunn og bruker Dalane Dyrehotell i Bamble. Godt fornøyd med dem etter ca 10 opphold.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...