Jump to content

Litt nostalgi


C.E.A.

Recommended Posts

Jeg kom til å se etter noe i øverste hylle på laderommet, og der stod der endel eldre kruttbokser, ikke antikke men artige for oss som har ladet i mange år.

 

Vihtavuori kruttet hadde andre navn dengang jeg startet, med forbehold om at jeg tar feil på noe så var det slik : N14 = N 310, N18 = N340, N13 = N330, N19 = N110, N21 = N120, N16 = N140, N34 = N160 og N303 = N130 og trolig noen til som jeg ikke husker.

 

Vet ikke helt hva jeg skal med dem men her er noe av det jeg fant, vet ikke hvor mange ulike typer bokser Vihta. har brukt men det må være 6-8 forskjellige

 

Kruttpist.jpg

 

3 bokser pistolkrutt de to minste må være nærmere 40år og er noe jeg fikk etter en gammel pistolskytter

 

Riflekrutt.jpg

 

Her noen bokser riflekrutt fra overgangen til nye navn

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at n18 er det samme som 320??

Har lade utstyr for hagle men finner ikke krutt å ladedata

 

Du har så rett så rett, N18 = N340, jeg har rettet det over også så ikke andre blir forledet.

Fant en ladetabell på tysk hvor gamle og nye nr var nevnt. Der stod det også at N330 var det samme som N10 men jeg kjenner ikke N10?? men har ladet mye 9mm med N13 som jeg mener er det samme som N330. Det er jo snart 30år siden dette så jeg ble litt usikker

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...