Jump to content

Reparere en STI Recoilmaster?


Arnt Inge

Recommended Posts

Må først få beklage dårlig norsk vokabular på delene, og dårlig forklaringsevne på problemet. Men jeg har da en STI Rangemaster i 45ACP som har STI`s recoilmaster system. Men nå har den fått et lite problem.

Det som amerikanerne kaller for "reverse plug", metallhylsa som står i sleiden og komprimerer rekylfjæren når sleiden går tilbake, henger seg fast når den går bakover "guide rod". Sånn som jeg forstår at dette systemet fungerer, så skal metallhylsa stoppe når den kommer dit "guide rod"`en er dreid tykkere og den mindre fjæra blir komprimert istedet. Slik som dere ser på bildet fra Midway lengre ned. Nå har den antageligvis blitt for slitt, og hopper over denne trappingen og setter seg fast lengre bak.

Det jeg da egentlig lurer på, er om jeg kan fjerne litt gods, enten på hylsa eller "guide roden" slik at hylsa beveger seg helt bak uten å kile seg? Eller vil det da bli en for stor belastning på feil sted på noe vis siden det meste av rekylimpulsen blir absorbert kun av den største fjæra? Ser at på 1911 med kortere løp og recoilmaster så har de ikke denne trappingen.

 

265661.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...