Jump to content

Hundebur til to hunder


Jangul

Recommended Posts

Hei. Håper på tips/vurderinger ang hundebur til to hunder.

 

Har en Volvo V70, med Variocage L, b=55cm, for en setter. Har nå bestilt en til, og er litt i villråde ang kjøp av bur. Er ikke spesielt lysten på å dekke hele bagasjerommet med dobbeltbur, så jeg vurderer å kun gå opp en størrelse til single XL, altså 70 cm bredt. Bagasjerommet er vel ca 110 cm bredt, så da har jeg litt plass til overs til bagger o.l.

 

Spørsmålet da: Er det noen utpreget fordel med dobbeltbur kontra enkeltbur?

 

Bagasjerommet i V70'en er jo temmelig langt, så buret kan strekkes helt ut til 110 cm. Er det noen som har erfaring med hvor mye plass to settere bør ha?

 

Buret brukes først og fremst til transport, men det hender rett ofte at hunden blir værende noen timer i det, siden jeg har den med på jobb også.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet da: Er det noen utpreget fordel med dobbeltbur kontra enkeltbur?

Jeg ville valgt 2 separate bur av hensyn til minsket skaderisiko ved hard oppbremsing. Den gjengen der bruker jo ikke sikkerhetsseler og du har ingen kontroll på hvordan 2 hunder i ett bur deler plassen i buret. Sjekk utvalget av bur på finn.no

Kanskje finner du ett identisk bur og ett bredere bur pent brukt.

En løsning hvor burene er montert slik at du kan smette 2 kofferter under burene og gi hundene bedre utsikt kan du jo pønske på.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Hadde tidligere variocage dobbeltbur, og var fornøyd. Med bakgrunn i at det er så styggtungt at jeg ikke klarte å flytte det selv, så solgte jeg dette og heller kjøpte et stort enkelt Herkulesbur. Ikke angra EN ENESTE dag.

Utførelsen på buret er så mye bedre, og litt vegger opp gir mindre hår og søl ellers i bilen.

Buret er B: 83, D: 93 og H: 65. I dette buret har jeg fint 3 støvere, og alle hopper gladelig inn i buret.

Bakdelen med ett bur er at du bør terpe litt på at ingen får gå ut av buret før de får beskjed (så de ikke sprenger seg ut). En annen bakdel er om en hund blir skadet etc og trenger plass alene.

Fordelen er ett bur, litt spart plass, hundene har selskap i hverandre og om hundene må ligge litt i bilen på kjølige dager har de hverandres varme. Gjengen min virker iaf godt fornøyd :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...