Jump to content

sender Winge våpen tennhetter?


Tyren64

Recommended Posts

Fant at Winge våpen hadde Remington tennhetter til hagle, å bestilte hos dem. Betalte også 110 kr i frakt ,før jeg så at dem IKKE sendte tennhetter i posten ................

Noen som vet om dette har endret seg siden det automatisk ble lagt til porto???

Link to comment
Share on other sites

Ni har till 99,9% av tillgängliga hylsor i Norge som är Italienska ,

Men ni kommer bara över amerikanska tändhattar ?

Är det lika illa för de som laddar Kula i Norge ? Varför får ni inte handla fr italien som vi andra i skandinavien ?

 

/P

Link to comment
Share on other sites

Sikkert ikke noe problem for oss i Norge å handle fra Italia, men problemet er at jeg som nybegynner beveger meg i en jungel av advarsler å fremmedspråk når det gjelder ladning av hagle. Så derfor prøver jeg kun å skaffe det jeg er 100% sikker på fungerer.

Har ladet til rifle i mange år, men har aldri møtt slike vansker når det gjelder å skaffe komponenter her.

Til rifle bruker jeg flere forsjellige tennhetter, å har aldri opplevd noe problem med det........men til hagle virker det som alt er mye vanskeligere.

Stemmer dette ????????

Link to comment
Share on other sites

Till stål kan det vara vanskligare då förloppet är snabbare, speciellt då tyngre laddningar ska till.

Vill du göra det mkt enkelt så håll dig till cx2000 tändhatt rakt av ( bly)

 

Jag har provat samma laddning med olika tändhattar och olika hylsor, och man får lite variation.

Nobel sport 688 och RIO UEE-G är de jag upplever som hetast då farten går upp jmf med tex

Cx2000 och fio 616 som laddar snarlikt även om cx2000 benämns hetare än 616, däremot

Verkar det skilja på de förprimade Fiocchi EVO hylsorna vs de äldre m grå bottenpropp,

Så antingen har jag fått en hetare batch 616 då jag får gå ner 0,05gram i krut för samma fart.

Cx1000 , fio 615 , NS 686 kallas ofta för mild tändhatt och kanske inte är det lämpligaste för

Vårat skandinaviska klimat annat än i varma augusti -sep. Med lite lättare laddningar och snabbare

Krut ... Jag har jättefina beskrivningar på de olika italienska tändhattarna i min dator på jobbet,

Men det är så knepigt att lägga in bilder på detta forum tyvärr..

 

/P

Link to comment
Share on other sites

Sikkert ikke noe problem for oss i Norge å handle fra Italia, men problemet er at jeg som nybegynner beveger meg i en jungel av advarsler å fremmedspråk når det gjelder ladning av hagle. Så derfor prøver jeg kun å skaffe det jeg er 100% sikker på fungerer.

Har ladet til rifle i mange år, men har aldri møtt slike vansker når det gjelder å skaffe komponenter her.

Til rifle bruker jeg flere forsjellige tennhetter, å har aldri opplevd noe problem med det........men til hagle virker det som alt er mye vanskeligere.

Stemmer dette ????????

 

Du förstår väl engelska ? Och handlar du av siarm så kan du välja språk,

 

Nytt för i år verkar vara att dom har hylsa utan tändhatt .. Och jag såg en grön fin

Med Nicklad culot jag gillade ..

 

/P

Link to comment
Share on other sites

Det har vel egentlig ikke vært noe problem med å få tak i tennhetter her hjemme, problemet oppstår når man skal ha myke hetter til tunede våpen, da er det stort sett Federal hetter som gjelder og disse har vært litt leie å få tak til tider.

Link to comment
Share on other sites

Det har vel egentlig ikke vært noe problem med å få tak i tennhetter her hjemme, problemet oppstår når man skal ha myke hetter til tunede våpen, da er det stort sett Federal hetter som gjelder og disse har vært litt leie å få tak til tider.

 

Federal hetter til tunede hagler? :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...