Jump to content

22-250 Lengde på kammer


ruger1022

Recommended Posts

Har levert inn 22-250 rifla for nytt LW løp med 1:9 stigning, og børsemakeren lurte på hvor lang friflukt jeg ville ha for å klare lange matchkuler.

Jeg tenker på å bruke Nosler 69 og/eller 77 grs. CustomCompetition

 

Dere som skyter disse og andre lange matchkuler, går det greit i et standard kammer uten at kula må gjemmes nede i hylsa?

Link to comment
Share on other sites

Du skal være heldig, hvis du skal klare å stabilisere en 77gr CC kule, i 1-9 twist!

En standard SAAMI(hvis det er dette som skal brukes, men det kan se ut som bøssisen kan "throate" etter dine ønsker) brotsj, med sin throat/lead(Men sjekk throat/lead på kammertegningen. Det er "lokale" variasjoner ute å går) , er ok å bruke som den er.

Du har ikke bruk for å skyte lange tunge ting, hvis du vil ha dem stabile, dær ute hvor du ønsker å treffe. Med din twist....

Link to comment
Share on other sites

Smygen, er det 69 grs kula du bruker?

 

Ja,77 grs kula er bare en bonus om den stabiliseres bra med 1:9, men vil ikke ha raskere stigning da lettere V-Max og skal brukes.

Er vel lurest med et standard SAAMI kammer ja, siden dette løpet blir både for lettere og medium tunge kuler. Gleder meg :-)

Link to comment
Share on other sites

Ble etter mye diskusjon på jd i drammen, 69 grains kula jeg kjøpte, ja. Ser at jeg jo ikke klarte si hvilken kule jeg brukte, i første innlegget

hehe

Men, kjøper med en eske med de tyngre, neste gang, i tillegg. Upåklagelig presisjon med 69 grain. Men, det skader nok ikke, med litt mindre hastighet, når jeg skal trene med rifla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...