Jump to content

lett riflestokk til CZ 550american


Stihl Crazy

Recommended Posts

Er på jakt etter nettopp dette, rifla blir aldri noken lettvekter men kan bli lettare dersom eg bytter stokk og kikkertsikte. Er ikkje inne på dette med lettvektstokk men veit jo at det finnes. Lurte derfor på kva det koster og kor det kan skaffes fra. Alternativet er vel ei ny /nyere nokenlunde lett rifle, kjem an på kva stokken kjem på og kor mykje han veg. Har ikkje sjekka kva den eg har på no veg.

Link to comment
Share on other sites

Er fornøyd med rifla!

 

Den blir brukt som rifle nr 2, på skyterbanen pga vekta.

Men liker rifla og kommer ikke til å selge den, liker Mauser mekanismen.

Gjennomført og solid laget.

 

Det eneste jeg ikke liker med rifla er at JEG kappet løpet og satte på demper! :overrasket:

Det estetiske forsvant litt der... :roll:

 

Mvh

Mr Drilling

Link to comment
Share on other sites

Hva med å lette stokken du allerede har?

American skjeftene til CZ er jo de stiligste og beste de har produsert noen gang.

 

Ta av kolbekappa å bor og hul ut skjeftet innvendig.

Innvendig under løpet i forskjefte kan du også helt sikkert fjerne en del treverk.

Noen ekstrem lettvekter blir jo dette aldri, men det er stor forskjell i "følt" vekt på en rifle

som veier 3.2 kilo kontra 3.5

 

Moro med et prosjekt er det jo også :wink:

Link to comment
Share on other sites

Din tanke er ikkje dum, har ikkje tenkt på dette eg men har tenkt det samme angående utseende på stokken den er fin ja. Dersom eg gjer dette bytter eg selvsagt sikte og da meiner, leupold har noen heilt lette kikkertsikter. Men kva metode trur de er best for å få det til, enten gå til ein børsemaker eller gjera det selv. Dersom han skal stå og grava manuelt med ett huggjern så blir det vel dyrt ja men veit ikkje heilt korleis eg skal gå fram selv heller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...