Jump to content

Semi magnum I gammel hagle.


rådyrjeger

Recommended Posts

har 2 kjenninger som brukte både den ammoen du har i samme sort børse, + gamebore sin semi mag (grønn med skillingsbrett). dette brukte dei i flere år på skarv,gås,rev. ryktene sier at både jegerne og børsene fremdeles er i live.. men hvor gammel er børsa di da? hvilke merker er det på den? det har jo betydning. kjenningene mine sine børser er ca 1980 mod.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for svaret ditt!! Det var ganske så beroligende lesning. Hagla er i fra ca 1983-1986.Hvilke merker er det du mener? Er dette noe jeg kan finne ut mer om på nett? (Når det gjelder merker). Regner jo med at du mener de merkene som er slått inn under på kammerene. Hadde hvert fin å kunnet mer om hva de betyr. Uansett så setter jeg veldig stor pris på svaret ditt.☺☺

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Rottwild Semi magnum er en patron som i følge denne pdf'n er:

 

Rottweil Semi Magnum

This special Rottweil semi-magnum load was developed to offer

hunters, who have standard-proofed shotguns with a 70 mm

chamber, a higher shot load. The interior ballistics is specially tuned

for these conditions.

 

 

En side som er verdt å kikke på når det gjelder stempler og hagler er PMT on Shotguns.

 

Så lenge hagla er godkjent for bly og i god mekanisk stand skal det ikke være noe problem å bruke semi magnum i den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...