Jump to content

Talon grips til S&W M&P9?


ChristerL

Recommended Posts

Jeg har en Smith & Wesson M&P9 som jeg har begynt å tukle litt med. Veldig fornøyd med våpenet, men det er jo alltid rom for forbedring! Jeg har en tendens til å svette en del i hendene, spesielt etter et par hundre smell. På nettet har jeg sett forskjellige løsninger på dette, men jeg er litt skeptisk til å gå løs på en relativt ny pistol med et brenneapparat, så jeg forelsket meg litt i Talon sine "klistremerker".

 

http://talongungrips.com/grips/smith-and-wesson/m-and-p-full-size-.22-9mm-.357-.40-and-c.o.r.e..html

 

Talon sender ikke til Norge, og har ikke funnet noe på Midway, Brownells eller andre steder. Noen som vet om det går an å få tak i disse for en stakkars nordmann? Eller har noen forslag til andre like gode/bedre alternativer? Lenker, bilder, tips og triks tas i mot med stor takk!

 

Beklager dersom dette er feil forum

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok et a4 ark og brettet rundt grepet, tegnet slik at jeg fikk formen, klippet ut backstrap og resten = jeg hadde en mal for å skjære ut ekte scateboard tape fra ark. Ekte scateboard tape er beregnet å stå og hoppe på = du sliter det ikke ut som på Clasohlson og biltema varianten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok et a4 ark og brettet rundt grepet, tegnet slik at jeg fikk formen, klippet ut backstrap og resten = jeg hadde en mal for å skjære ut ekte scateboard tape fra ark. Ekte scateboard tape er beregnet å stå og hoppe på = du sliter det ikke ut som på Clasohlson og biltema varianten.

Støtter meg til Think! Benyttet maskeringstape for å lage mal og kjøpte et ark med skateboardtape på den lokale skateboardsjappa for en hundrings.Mulig den beste investeringen jeg noen gang har gjort. Pent ble det også, mye penere enn ferdig tilskjærte grep.

 

Før jeg gjorde dette sonderte jeg markedet for alternativer og Talongrips var et av de. Jeg leste imidlertid en del "anmeldelser" av disse grepene og fant vel ut at det ikke var det jeg så etter. Nå jeg svetter som verst om sommeren så trenger jeg noe som er skikkelig abrasivt.

 

Men skate-tapen er annen tekstur enn talongrips. Det er veldig abrasivt og gir nærmest gnagsår i henda, Talon er litt mer som gummi.

 

Og gummi er ikke akkurat det man er ute etter når man er svett i hendene. Jeg er uansett uenig med deg ift abrasiviteten; ja det er grov korning, men ikke plagsomt på noen måte. Jeg fikk faktisk gnagsår da jeg appliserte griptapen, men har aldri fått det under skyting. Hender glatt at det går et par-tre hundre skudd om gangen.

 

Men klart, alle er forskjellige og det et ikke sikkert at griptaper er svaret for alle. Det er uansett billig og det tar ikke spesielt lang tid å få til, så det kan være værdt å forsøke før man bestiller seg noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var innom skatesjappa på sandvika storsenter og spurte om de hadde noen småbiter, og fikk et par mindre biter av de.

Spør kompisen, eller ta deg en tur innom en av sjappene som selger dette. Småbiter er ikke brukbart til bruk på skateboard, men veldig fint på pistolene våre :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var innom skatesjappa på sandvika storsenter og spurte om de hadde noen småbiter, og fikk et par mindre biter av de.

Spør kompisen, eller ta deg en tur innom en av sjappene som selger dette. Småbiter er ikke brukbart til bruk på skateboard, men veldig fint på pistolene våre :)

 

Flott tips! Det hadde jeg ikke tenkt på, så får ta meg en runde i morgen! Noen som har forslag til skatebutikker i Oslo sentrum? Helst med god service, så det er mulig å få noe gratis :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...