Jump to content

Erfaringer med Nosler Accubond, 30-06 til elg?


Jackknife

Recommended Posts

Jeg har tidligere brukt Oryx, og i de siste årene Swift A-frame til elg. Jeg vurderer å prøve Accubond i år, men vil gjerne høre om noen har positive eller negative erfaringer med den i kombinasjonen 30-06 og elg.

 

Swift'en har fungert fint den, men jeg ser ingen grunn til ikke å spare 300kr på en pakke, om Accubond gjør samme jobb.

Vi skal jakte på fjellfelt i år, og avstandene kan fort bli noe lengre enn i skogene hvor vi har jaktet tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke skutt nok dyr til å si no sikkert om den,men er fornøyd til nå..Personlig tror jeg den vil gjøre en bedre jobb enn feks.Swift i 3006 om holda blir lengre,da den ekspanderer fortere.Accubond ligg på ca 70prosent restvekt og gjør en god jobb,uten for mye ødeleggelser.Vet om en som har skutt mye dyr i afrika med den og er meget fornøyd med effekten!Jeg har brukt den mest i 308,150 og 165gr.Til 3006 og 300win mag ville jeg gått for 180 ell 200gr til æljen.Trygt kjøp til rimelig ptis

Link to comment
Share on other sites

.338 RUM, gir vel en del høyere hastigheter enn 30-06. og det er nettopp de mer moderate hastighetene, som gjør at jeg tenkte å prøve Accubond.

Den er vel neppe så solid i konstruksjonen som Swift A-frame, en kule som vel er ment å holde sammen i "magnumhastigheter", og som kanskje ikke helt kommer til sin rett i standardkalibre som 30-06.

 

Men nå håper jeg å kunne teste virkningene selv neste helg :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...