Jump to content

Kjøp/bestilling av "hjemmeladet" hagleammunisjon


helhog

Recommended Posts

Hei.

 

Vi satt på en holme i skjærgården i går mens vi ventet på skarven og diskuterte litt rundt dette med kjøp eller bestillig av hjemmeldet ammunisjon

 

Jeg syns å huske at det i utgangspunktet ikke er lov å kjøpe hjemmerullet ammo fra privatpersoner, men jeg kan ikke huske hvor jeg har det fra (kan godt hende at jeg tar feil). En av de andre på holmen mente hardnakket at det var fritt frem for å gjøre det slik, men jeg er ikke helt enig.

 

Noen her inne som kjenner til reglene rundt dette?

 

På Kammeret har vi jo registrert at folk har funnet ut av noen ganske så hissige ladninger med stål, med god fart, og det er noe som hadde vært moro å hatt med seg på sjøfuglen.

 

Har hagler som spiser alt av kaliber 12, og har testet ende remington hypersonic i både 12/76 og 12/89. At det er fart nok i disse patronene er det lite tvil om, men syns ikke skuddbildet er like bra til tider. Vi skyter i hovedsak med #2 og #3.

 

Så hvis noen kan hjelpe oss litt med reglene rundt kjøp av hjemmeladet amunisjon så hadde det vært supert.

 

Og hvis det er mulig å få til, og noen har lyst til å lade noen skudd for oss, så tar jeg veldig gjerne imot en PM med litt info.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...