Swarovskijeger Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 hei,lurte på når enn ska sleppe unghunden,har en dachs på 6 mnd som jeg har prøvd 2 slepp ,jaga 1og 1.5 time. har en teori jo raskere mann kommer i gang ,dess bedre,barer ikke overdrive Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taiko Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Slapp du på helt ferske spor Eller gjorde "hvalpen" jobben selv med å søke Taiko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swarovskijeger Posted October 2, 2008 Author Share Posted October 2, 2008 hei taiko,skulle bare prøvesleppe for første gang,så jeg bare satt meg i skogen,og lot dachsen finne spor selv.fikk los og kom med gjeitå å lam.overraskende til og være første gang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taiko Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Slipp så ofte du kan men når du ser bikja er trøtt og lei så avslutter du. Fortsett med å la bikja finne fot selv. den har jo vist at den kan jage søket er veldig viktig å få utvikla. Og ikke la den overdrive i så ung alder. er mitt råd Lykke til med dachsen. Taiko Bruker du peil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Funtaz Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Å gi seg mens leken er god er vel et godt tips til unghunder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts