Jump to content

Valpen til og ligge i bur


Lexuser88

Recommended Posts

Hei, har fått en valp som har vært i hjemmet et par dager no, har lagt lista sånn at den skal ligge i bur om natta når vi legge oss, men han hyler og skriker kver gang vi går vår vei. Har sove med han to netter no og det har gått veldig bra, nesten ikkje en lyd heile natta, bør eg prøve å avvende den med at eg ska være i rommet eller bør eg være der et par netter til for at han ska få skikkelig trygghetsfølelse i huset?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en hund som nettopp fylte 1 år, og sto i samme situasjon som du gjør nå :)

Dette er hva jeg gjorde. Første natta sov han i buret sitt inne på rommet mitt, da var det stille når han kunne høre at jeg pusta og at jeg var dær.

Andre natta flytta jeg buret sånn at det sto i dør åpninga. Tredje natta satte jeg buret rett utenfor døra, med døra åpen.

Fjerde natta lukka jeg døra sånn at det var bare en liten glippe åpen. Og femte natta flytta jeg buret bort til plassen hans.

Har soverommet ved yttergangen, og plassen hans er ved mellomgangs døra, to meter fra soverommet.

Denne metoden funka bra for meg :)

Lykke til, og gratulerer med ny valp!

Link to comment
Share on other sites

takktakk, blir spennande, tenke og prøve og la bure stå der det er og legge meg lengre og lengre vekk av gangen og se om det funka :)

nytt og spennade ditta, satse på han er klar for jakta te neste år :) veldig rolig og avballansert valp, omtrent ikkje lyd i han, borsett fra når han ikkje vil være i buret :P hehe

Link to comment
Share on other sites

Alle mine 6 hunder har alle fått de første nettene på puta mi. Så har de sovet på gulvet siden av senga noen dager. Etter det har de ligget i bur uten pip og hyl. Jeg har brukt buret som friområde for hunden på dagtid, og når de er der, får ingen forstyrre de. Mange veier som fører til Rom, men jeg er ivrig tilhenger av positive opplevelser for hunden...og det har funket hver gang. Uansett lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

Har hatt min hund i bur fra første natt. Jeg sov de første 3 nettene på madrass ved siden av buret, deretter på sofaen i naborommet med døra mellom rommene åpen. Siden det har jeg sovet på mitt rom og hunden i buret på sitt rom uten en lyd.

 

Jeg har bevisst sluppet hunden ut av buret på ulike tider om morgenen, for å unngå at den "må" luftes kl 7 hver morgen. Nå ligger den stille til den slippes ut enten klokka er 6 eller 10 om morgenen.

 

Lykke til med valpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Flott NEG tispe her på 6 mnd. Bruker ikke bur inne, kun i bil ved transport. Ligger på eget rom fra første natt og kun 1 tisse episode en natt. Ikke noe problem med hyl, ul eller lignende.

 

Ikke latt den fått vanen med at den skal ut å luftes ved ett fast klokkeslett om morgenen. Mulig jeg er heldig her med mitt valg.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...