Jump to content

Småviljakt på Østlandet


jegerfranordstrand

Recommended Posts

Jeg er fersk jeger og søker områder for småviltjakt(fortrinnsvis fugl derav skogsfugl/storfugl, rype, gås, ender, due) innenfor en radius på 2,5 timer bilkjøring fra Oslo. Jeg håper å finne terreng til kortere dagsturer i nærhet til Oslo, men også størTilbakemre avstander for helgeturer gjerne med koie.

 

Jeg har kontaktet ulike jakt og fiskeforeninger for å finne ulike tilbud.

 

Tilbakemeldingene sier at det finnes muligheter for skogsfugl/storfugl i Nordmarka, Østmarka, Enebakk, Lørenskog, Kongsvinger/ Flisa/ Elverum, Aurskog, Follo, Nord-Odal, Finnemarka(Drammen), Hurum, Ringerike osv

 

Utfordringen her er å bestemme seg for hva man skal velge. Jeg tar imot alle tips med stor takk.

Link to comment
Share on other sites

Du kan gå inn på Statskog sine sider og finne ledig jaktterreng på småvilt hvis det er fortsatt noe ledige terreng, en kan få dagskort i det minste, (eksempel Kongsberg, området) Har selv Jakthytte der som en leier av statskog , og det pleier og være muligheter :)

Link to comment
Share on other sites

Hurdal er også en mulighet. God plass i terrenget og ser fugl på så godt som hver tur. Deler av terrenget har tett skog og er vanskelig å jakte, andre områder er mer åpne og gir bra mulighet for skuddsjanser. Finnes også noen åpne koier i terrenget. Ta kontakt på pm for mer konkrete tips.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...