Ruger 10/22 Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 skal prøve å lade noe jaktammo med lapua mega 200grs og ville ha treningsammo som går tilnærmet helt likt. noen forslag på dette?? hvilke kule og krutt? kom gjerne med komplette ladedata jeg kan prøve meg ut ifra. skal skytes i en lakelander. takker.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rolf Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 Det er bare prøving som kan avgjøre hvilke ladninger som får samme treffpunkt. Få, eller kanskje ingen rifler skyter likt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Osse Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 Vet ikke om Mega er det beste utgangspunktet for du finner kanskje ikke så mange treningskuler med samme fasong. Barnes TSX og Sierra Matchking er et velprøvd tospann. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruger 10/22 Posted October 1, 2008 Author Share Posted October 1, 2008 ok, skjønner. har noen andre der ute forslag på to kuler som jeg kan bruke da?? tsx og matchking var ikke så lett å få tak i ser det ut som.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WinchesterM94 Posted October 1, 2008 Share Posted October 1, 2008 ok, skjønner. har noen andre der ute forslag på to kuler som jeg kan bruke da?? tsx og matchking var ikke så lett å få tak i ser det ut som.. Du kan jo prøve og bruke 165grain Nosler Accubond og 168grain Sierra MK. Disse kulene treffer likt eller veldig likt i flere rifler jeg har ladet til. (308win og 30.06) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts