Jump to content

Parker Hale, ny kikkert?


DisabledKitten

Recommended Posts

Har da en Parker Hale .308win som jeg vil endre kikkertsikte til, men jeg tror originaldeler står på og kan ikke finne montasjesett som passer skinnene. Så mitt spørsmål er om noen vet hva som ville passet av skinner til å sette på, vil m98(k) monasjesett virke?

 

Også om noen vet hvilken modell dette er av Parker Hale, det har jeg heller ikke funnet ut av. Tror den er fra 70-80 tallet

20140923_145136-1.jpg

 

20140923_145118.jpg

 

20140923_145111.jpg

 

20140923_145102.jpg

Link to comment
Share on other sites

Glem gamle baser, bytt alt. Mauser 98 vil trolig passe fint. Gå til en børsemaker, han ser det straks. En jeg kjenner som også hadde en lignende Parker Hale fikk generelt 98 deler til å passe. Min PH har 98 baser i stål. Tidligere hadde jeg Weaver baser for 98 Mauser. Baser er ikke det om løfter kostnadene.

Link to comment
Share on other sites

Igjen: Du har nok Weaver eller Picatinny-baser. Weaver/Picatinny er 21,2mm breide. Alle ringar til Weaver eller Picatinny bør passe.

 

Hvis basene er beine, sitt fast og er av stål ville eg ikkje gjort noko med dei. Er dei av alu ville eg kanskje bytta hvis eg skulle bytte/flytte kikkert ofte.

 

Eg erfarte på mi rifle at m98 weaver-baser skrudde rett i dei hola som var i kassen frå før. Mitt problem er at eg no peikar skeivt. Dersom eg ikkje får justert til dei basene eg har, kjem eg til å prøve ei m98-skinne frå Ragnar Hansen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...